Szybkie wsparcie

Szybkie wsparcie dla operatorów oprogramowania BIOFINGER/SW

W celu zapewnienia naszym wszystkim Klientom bezpłatnego, natychmiastowego oraz profesjonalnego wsparcia technicznego, poniżej zamieszczamy najczęściej występujące pytania i problemy związane z użytkowaniem oprogramowania BIOFINGER/SW. Jeżeli jednak nie widzisz rozwiązania Twojego problemu, to szczegółowo opisz swój problem, załącz widoki/screeny opisów błędów i wyślij do nas e-mail na biuro@biofinger.pl. W odpowiednim czasie otrzymasz odpowiedź oraz wsparcie techniczne.

  1. PROBLEMY Z GENEROWANIEM RAPORTÓW INDYWIDUALNYCH ORAZ ZBIOROWYCH

    Raporty indywidualne lub zbiorowe zawierające nieprawidłowy bilans czasy pracy lub całkowity brak możliwości poprawnego wygenerowania raportów wynika z tego, że:


    1. Operator programu BIOFINGER/SW nie pobrał wszystkich zdarzeń – statusów RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne) z wewnętrznej pamięci terminali KD/RCP.

    Rozwiązanie, należy:

    • uruchomić moduł [Przeglądanie zdarzeń]

    • wcisnąć przycisk [Pobierz logi z terminali]

    • w nowym oknie [Terminale – system KD/RCP] zaznaczyć ? odpowiedni terminal RCP

    • wcisnąć przycisk OK


    2. Nie jest zachowana poprawna logika zdarzeń – statusów RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne) dla wszystkich lub wybranych użytkowników systemu RCP. Użytkownicy terminali RCP bardzo często zapominają sprawdzić i/lub wcisnąć poprawny status RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inny). Użytkownicy zapominają również dokonać podstawowej rejestracji statusu RCP na rozpoczęcie lub zakończenie czasu pracy.

    Rozwiązanie 1, należy:

    • uruchomić moduł [Przeglądanie zdarzeń]

    • wybrać odpowiedni (krótki – najlepiej jednodniowy) przedział czasowy dla którego występuje problem

    • zaznaczyć ? odpowiedni terminal RCP

    • zaznaczyć ? użytkownika systemu RCP dla którego występuje problem

    • wcisnąć przycisk [Szukaj]

    Na liście wyników wyszukiwania należy przeanalizować czy dany użytkownik ma zachowaną poprawną logikę zdarzeń (np. rozpoczęcie czasu pracy 8.00, wyjście służbowe 9.15 – powrót służbowy 10.30, wyjście prywatne 11.05 – powrót prywatny 11.10, wyjście służbowe 15.30 – powrót służbowy 15.55, zakończenie czasu pracy 16.00).

    W przypadku gdy logika zdarzeń nie jest zachowana lub brakuje odpowiedniego zdarzenia, to należy:

    • uruchomić moduł [Rozliczanie czasu pracy]

    • na liście użytkowników zaznaczyć ? danego pracownika

    • wcisnąć przycisk [Zdarzenia]

    • w nowym oknie [Zdarzenia dla: …] wybrać odpowiedni (krótki – najlepiej jednodniowy) przedział czasowy dla którego występuje problem

    • zmodyfikować rejestr (edytować lub dodać nowy status RCP)

    • wcisnąć przycisk OK

    Rozwiązanie 2, należy:

    • uruchomić moduł [Rozliczanie czasu pracy]

    • na liście użytkowników zaznaczyć ? odpowiedniego pracownika

    • zaznaczyć ? [Ignoruj błędy]

    • wcisnąć przycisk [Raport indywidualny]

    Uwaga! Rozwiązanie 2 pozwoli na szybkie wygenerowanie raportu indywidualnego z pominięciem wszystkich błędów. Dni, w których występują ewentualne krytyczne błędy (błędna logika zdarzeń – statusów RCP) zostaną zaznaczone w raporcie odrębnym kolorem. Jest to jednak metoda, która nie zapewnia podliczenia rzeczywistego czasu pracy. Bilans czasu pracy oparty zostanie na z góry założonych parametrach, zdefiniowanych przez operatora programu BIOFINGER/SW w części [Ustawienia RCP] i/lub [Harmonogram pracy].

  2. INDYWIDUALNY CZAS PRACY

    W programie BIOFINGER/SW indywidualny czas pracy dla pracowników można zdefiniować w następujący sposób.

    Rozwiązanie 1, należy:

    • uruchomić moduł [Rozliczanie czasu pracy]

    • na liście użytkowników zaznaczyć ? wszystkich lub wybranych pracowników

    • wcisnąć przycisk [Harmonogram pracy]

    • w nowym oknie [Harmonogram pracy dla: …] w miejscu [Praca Od Do] dla odpowiednich dni roboczych oraz dni pozostałych (soboty, niedziele, dni wolne ustawowo) należy zdefiniować godziny pracy (np. od 6.30 do 14.30) tak aby zachować odpowiedni czas pracy, np. 8 godz.

    • zaznaczyć ? opcję [Praca nieregularna]

    • wcisnąć przycisk OK

    Uwaga! Rozwiązanie 1 nie wymaga dużej ilości pracy i jest szybko konfigurowalne przez operatora programu BIOFINGER/SW. Nie jest to jednak funkcjonalność, którą można w pełni przyrównać do indywidualnej siatki godzin przedstawionej w Rozwiązaniu 3. Zestawienie danych w poprawnie wygenerowanym raporcie indywidualnym dla pracy nieregularnej:

    • Planowany czas pracy [TAK]
    • Zaliczony czas pracy [TAK]
    • Czas pracy wg harmonogramu [TAK]
    • Czas obecności [TAK]
    • Suma wyjść służbowych [TAK]
    • Suma wyjść prywatnych [TAK]
    • Spóźnienia [NIE]
    • Wcześniejsze wyjścia [NIE]
    • Nadpracowane [TAK]
    • Nadgodziny [TAK/NIE, w zależności od konfiguracji]
    • Godziny nocne [TAK]
    • Godziny świąteczne [TAK]
    • Czas pracy zbilansowany [TAK]
    • Bilans nadgodzin [TAK/NIE, w zależności od konfiguracji]

      Zalecamy naszym Klientom aby w okresie 2-3 miesięcy przetestowali przedstawione możliwości i zadecydowali który sposób rozliczania indywidualnego czasu pracy będzie odpowiedni dla danej firmy.


    Rozwiązanie 2 (Nienormowany czas pracy), należy:

    • uruchomić moduł [Rozliczanie czasu pracy]

    • na liście użytkowników zaznaczyć ? wszystkich lub wybranych pracowników

    • wcisnąć przycisk [Harmonogram pracy]

    • w nowym oknie [Harmonogram pracy dla: …] zaznaczyć ? opcję [Nienormowany czas pracy]

    • wcisnąć przycisk OK

    • w module [Rozliczanie czasu pracy] wcisnąć przycisk [Ustawienia RCP]

    • w nowym oknie [Ustawienia RCP dla: …] w miejscu [Limit dobowy czasu pracy dla pracy nienormowanej] można dodatkowo zdefiniować odpowiednią ilość oczekiwanych godzin pracy (np. 9 godz.). Praca powyżej 9 godz. wykaże nadgodziny w raporcie indywidualnym. Dla wartości 0 nadgodziny nie zostaną wykazane.

    • wcisnąć przycisk OK

    Uwaga! Rozwiązanie 2 jest bardzo uniwersalne i pozwala na zastosowanie indywidualnego czasu pracy dla pracowników, którzy mogą: przychodzić do pracy w dowolnym dniu roboczym lub świątecznym, wychodzić z pracy o dowolnej godzinie, pracować dowolną ilość godzin. Zestawienie danych w poprawnie wygenerowanym raporcie indywidualnym dla nienormowanego czasu pracy:

    • Planowany czas pracy [NIE]
    • Zaliczony czas pracy [TAK]
    • Czas pracy wg harmonogramu [NIE]
    • Czas obecności [TAK]
    • Suma wyjść służbowych [TAK]
    • Suma wyjść prywatnych [TAK]
    • Spóźnienia [NIE]
    • Wcześniejsze wyjścia [NIE]
    • Nadpracowane [NIE]
    • Nadgodziny [TAK/NIE, w zależności od konfiguracji]
    • Godziny nocne [TAK]
    • Godziny świąteczne [TAK]
    • Czas pracy zbilansowany [NIE]
    • Bilans nadgodzin [TAK/NIE, w zależności od konfiguracji]

      Zalecamy naszym Klientom aby w okresie 2-3 miesięcy przetestowali przedstawione możliwości i zadecydowali który sposób rozliczania indywidualnego czasu pracy będzie odpowiedni dla danej firmy.


    Rozwiązanie 3 (Indywidualna siatka godzin), należy:

    • uruchomić moduł [Rozliczanie czasu pracy]

    • na liście użytkowników zaznaczyć ? danego pracownika

    • wcisnąć przycisk [Harmonogram pracy]

    • w nowym oknie [Harmonogram pracy dla: …] zaznaczyć ? opcję [Indywidualna siatka godzin]

    • wcisnąć przycisk [Edytuj]

    • w nowym oknie [Siatka godzin dla użytkownika: …] wcisnąć przycisk [Wypełnianie siatki godzin]

    • zaznaczyć ? opcję [Nowa zmiana]

    • w miejscu [Nowa zmiana] dla dni roboczych oraz dni pozostałych (soboty, niedziele, dni wolne ustawowo) należy zdefiniować indywidualne godziny pracy dla danego pracownika (np. od 6.30 do 12.30)

    • w miejscu [Wypełnij] należy wybrać odpowiedni rok oraz miesiąc

    • w miejscu [Wypełnij] należy zdefiniować odpowiednie kombinacje [Poszczególne dni, Poszczególne tygodnie lub Cały miesiąc] związane z indywidualnym czasem pracy dla danego pracownika

    • wcisnąć przycisk [Wypełnij]

    • w nowym oknie [Siatka godzin dla użytkownika: …] wcisnąć przycisk OK

    Jeżeli dany pracownik może posiadać przypisane różne kombinacje indywidualnego czasu pracy, to należy powtórzyć działania:

    • w oknie [Harmonogram pracy dla: …] zaznaczyć ? opcję [Indywidualna siatka godzin]

    • wcisnąć przycisk [Edytuj]

    • w nowym oknie [Siatka godzin dla użytkownika: …] wcisnąć przycisk [Wypełnianie siatki godzin]

    • w miejscu [Nowa zmiana] dla dni roboczych oraz dni pozostałych (soboty, niedziele, dni wolne ustawowo) należy zdefiniować indywidualne godziny pracy dla danego pracownika (np. od 12.00 do 15.30)

    • w miejscu [Wypełnij] należy wybrać odpowiedni rok oraz miesiąc

    • w miejscu [Wypełnij] należy zdefiniować odpowiednie kombinacje [Poszczególne dni, Poszczególne tygodnie lub Cały miesiąc] związane z indywidualnym czasem pracy dla danego pracownika

    • wcisnąć przycisk [Wypełnij]

    • w nowym oknie [Siatka godzin dla użytkownika: …] wcisnąć przycisk OK

    Jeżeli indywidualna siatka godzin dla danego pracownika, została poprawnie wypełniona na cały miesiąc lub cały rok, to należy zapisać ją jako szablon i następnie przypisać dla wybranych pracowników lub całej grupy pracowników. W tym celu należy:

    • w oknie [Harmonogram pracy dla: …] wcisnąć przycisk [Zapisz jako szablon]

    • w nowym oknie [Zapis szablonu siatki] wpisać nazwę szablonu i wcisnąć przycisk OK

    Uwaga! Rozwiązanie 3 wymaga odpowiedniego czasu na przygotowanie indywidualnej siatki godzin na cały rok lub miesiąc, ale pozwala na zastosowanie bardzo indywidualnego czasu pracy dla wszystkich lub wybranych pracowników. Przede wszystkim przedstawia największą ilość szczegółowych i rzeczywistych danych w raportach indywidualnych dotyczących, np. czasu spóźnień, wcześniejszych wyjść, niedopracowanego czasu pracy, nadgodzin, itp. Zestawienie danych w poprawnie wygenerowanym raporcie indywidualnym dla indywidualnej siatki godzin:

    • Planowany czas pracy [TAK]
    • Zaliczony czas pracy [TAK]
    • Czas pracy wg harmonogramu [TAK]
    • Czas obecności [TAK]
    • Suma wyjść służbowych [TAK]
    • Suma wyjść prywatnych [TAK]
    • Spóźnienia [TAK]
    • Wcześniejsze wyjścia [TAK]
    • Nadpracowane [TAK]
    • Nadgodziny [TAK/NIE, w zależności od konfiguracji]
    • Godziny nocne [TAK]
    • Godziny świąteczne [TAK]
    • Czas pracy zbilansowany [TAK]
    • Bilans nadgodzin [TAK/NIE, w zależności od konfiguracji]

      Zalecamy naszym Klientom aby w okresie 2-3 miesięcy przetestowali przedstawione możliwości i zadecydowali który sposób rozliczania indywidualnego czasu pracy będzie odpowiedni dla danej firmy.

  3. SPOSOBY ROZLICZANIA CZASU PRACY I KONFIGURACJE USTAWIEŃ RCP

    1. Jak w raportach indywidualnych akceptować lub anulować nadgodziny wynikające z wcześniejszych przyjść pracowników lub czasu przepracowanego poza ustalonym harmonogramem pracy? Jeżeli raport indywidualny jest poprawnie wygenerowany oraz w zależności od wersji programu BIOFINGER/SW, akceptację i/lub anulowanie nadgodzin można uzyskać w następujący sposób.

    Rozwiązanie 1, (Akceptacja nadgodzin), należy:

    • uruchomić moduł [Rozliczanie czasu pracy]

    • na liście użytkowników zaznaczyć ? danego pracownika

    • w miejscu [Raporty] wcisnąć przycisk [Raport indywidualny]

    • wygenerować poprawny raport indywidualny, który ma zachowaną poprawną logikę zdarzeń – statusów RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne)

    • w oknie [Raport indywidualny dla: …] wcisnąć przycisk [Akceptacja nadgodzin]

    • w nowym oknie [Akceptacja nadgodzin i wcześniejszych przyjść] zaznaczyć ? wszystkie dni, które operator programu BIOFINGER/SW akceptuje

    • wcisnąć przycisk [Zapisz]

    Rozwiązanie 2, (Bufor czasu), należy:

    • uruchomić moduł [Rozliczanie czasu pracy]

    • na liście użytkowników zaznaczyć ? danego pracownika

    • wcisnąć przycisk [Ustawienia RCP]

    • w oknie [Ustawienia RCP dla: …] zaznaczyć ? [Akceptuj wcześniejsze wejścia] i/lub zaznaczyć ? [Akceptuj nadgodziny]

    • zdefiniować odpowiedni bufor czasowy (np. 15 lub 30 minut) dla którego nadgodziny nie będą uwzględniane

    • wcisnąć przycisk OK

    Zalecamy naszym Klientom aby w okresie 2-3 miesięcy przetestowali przedstawione możliwości i zadecydowali który sposób rozliczania czasu pracy będzie odpowiedni dla danej firmy.

  4. UŻYTKOWANIE OPROGRAMOWANIA

    Nie widać użytkowników w lokalnej bazie danych w module Administracja użytkownikami
    Nie można wydrukować raportów » problem z drukarką
    Nie można ponownie zalogować się do programu BIOFINGER/SW


    1.  Nie widać użytkowników w lokalnej bazie danych w module Administracja użytkownikami

    1.1  Zostały zmienione lub usunięte Uprawnienia do grup dla operatora programu BIOFINGER/SW.

    W momencie zalogowania się do programu BIOFINGER/SW i uruchomieniu modułu Administracja użytkownikami w lokalnej bazie danych nie widać użytkowników systemu kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy.

    Rozwiązanie:

    • uruchomić program BIOFINGER/SW

    • zalogować się jako dowolny inny użytkownik administracyjny (np. login: admin, hasło: admin)

    • uruchomić moduł Administracja użytkownikami

    • w lokalnej bazie danych wcisnąć przycisk Dodaj

    • w nowym oknie wpisać numer ID nowego użytkownika – Super Administratora (np. 99999)

    • w lokalnej bazie danych zaznaczyć nowego użytkownika – Super Administratora

    • wcisnąć przycisk Edycja

    • w nowym oknie Szczegółowa edycja użytkownika uzupełnić wybrane dane:

      • Nazwisko i Imię, np: Super Administrator
      • Nazwisko i Imię (Term.), np: SuperAdm (to jest nowy login Super Administratora, maksymalnie 8 znaków)
      • Grupa, np: Administratorzy lub dowolna
      • Hasło użytkownika (to jest nowe hasło Super Administratora)
      • Uprawnienia: Super Administrator
      • Aktywny: Tak
      • wcisnąć przycisk OK
    • w lokalnej bazie danych wcisnąć przycisk Zapisz

    • zamknąć i ponownie uruchomić program BIOFINGER/SW

    • zalogować się jako nowy użytkownik – Super Administrator

    • uruchomić moduł Administracja użytkownikami

    • w lokalnej bazie danych zaznaczyć poprzedniego użytkownika z uprawnieniami administracyjnymi

    • w lokalnej bazie danych w kolumnie Uprawnienia do grup wcisnąć przycisk bez nazwy

    • zaznaczyć wszystkie lub wybrane Grupy użytkowników dla których użytkownik administracyjny ma posiadać dostęp

    • w lokalnej bazie danych wcisnąć przycisk Zapisz

    • zamknąć i ponownie uruchomić program BIOFINGER/SW

    • zalogować się jako poprzedni użytkownik administracyjny


    1.2  Użytkownicy zostali usunięci z lokalnej bazy danych przez operatora programu BIOFINGER/SW.


    1.3  Baza danych SQL została zmodyfikowana lub uszkodzona.

    Jeżeli pliki *.SQL lokalnej bazy danych MySQL zostały zmodyfikowane w sposób nieautoryzowany lub uszkodzone, to koszt analizy problemu oraz ewentualnej naprawy wynosi 150 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę pracy.

    Przeczytaj » Szybkie wsparcie » Zdalne wsparcie techniczne » Naprawa bazy danych MySQL.

    Rozwiązanie:

    • uruchomić program BIOFINGER/SW

    • uruchomić moduł Archiwizacja systemu KD/RCP

    • wcisnąć przycisk Archiwizacja systemu

    • zapisać plik bazy danych *.SQL (np. baza_danych_BIOFINGER_miesiąc_rok.SQL)

    • wysłać plik bazy danych do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl

    Jeżeli program BIOFINGER/SW nie uruchamia się, to należy wyszukać i spakować całą zawartość folderu biofinger.
    Dla systemu operacyjnego Microsoft Windows 7 folder biofinger znajduje się w katalogu C:\ProgramData\MySQL\MySQL Server 5.5\data\biofinger.
    Spakowany folder biofinger wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl.


    2.  Nie można wydrukować raportów » problem z drukarką

    W momencie zmiany drukarki i/lub sterownika do drukarki w systemie operacyjnym Microsoft Windows należy zresetować ustawienia drukarki w programie BIOFINGER/SW.

    Rozwiązanie:

    • uruchomić program BIOFINGER/SW

    • uruchomić moduł Konfiguracja systemu KD/RCP

    • wybrać zakładkę Personalizacja

    • wcisnąć przycisk Restartuj ustawienia druku

    • wcisnąć przycisk Zamknij


    3.  Nie można ponownie zalogować się do programu BIOFINGER/SW

    W przypadku gdy program BIOFINGER/SW działał poprawnie i po krótszym lub dłuższym czasie nie można ponownie zalogować się do programu, to przypuszczalnie:

    • usunięty został użytkownik administracyjny programu BIOFINGER/SW w module Administracja użytkownikami (np. login: admin, hasło: admin)

    • lub

    • zmodyfikowana lub uszkodzona została lokalna baza danych MySQL programu BIOFINGER/SW.

    W większości przypadków operator programu BIOFINGER/SW w module Administracja użytkownikami świadomie lub nieświadomie usunął użytkownika administracyjnego (np. login: admin, hasło: admin) lub usunął wszystkich użytkowników systemu KD/RCP (w tym użytkownika administracyjnego) z lokalnej bazy danych MySQL.

    Przywrócenie użytkownika administracyjnego (login: admin, hasło: admin) dla programu BIOFINGER/SW wynosi 300 zł netto.
    Nie gwarantuje to jednak automatycznego przywrócenia wszystkich zarejestrowanych użytkowników w systemie KD/RCP. W takim przypadku można spróbować odtworzyć lokalną bazę danych użytkowników systemu KD/RCP z użytkowników zapisanych w pamięci terminali KD/RCP.

    Jeżeli pliki *.SQL lokalnej bazy danych MySQL zostały zmodyfikowane w sposób nieautoryzowany lub uszkodzone, to koszt analizy problemu oraz ewentualnej naprawy wynosi 150 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę pracy.

    Przeczytaj » Szybkie wsparcie » Zdalne wsparcie techniczne » Naprawa bazy danych MySQL.

    Rozwiązanie:

    Należy wyszukać i spakować całą zawartość folderu biofinger.
    Dla systemu operacyjnego Microsoft Windows 7 folder biofinger znajduje się w katalogu C:\ProgramData\MySQL\MySQL Server 5.5\data\biofinger.
    Spakowany folder biofinger należy wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl.

  5. INSTALACJA ORAZ PIERWSZE URUCHOMIENIE OPROGRAMOWANIA

    Minimalne wymagania systemowe
    Środowisko instalacyjne systemu operacyjnego Microsoft Windows
    Nowa instalacja oprogramowania BIOFINGER/SW
    Instalacja aktualizacji oprogramowania BIOFINGER/SW
    Zmiana komputera PC lub systemu operacyjnego Microsoft Windows
    Problem z uruchomieniem programu BIOFINGER/SW po zainstalowaniu
    Zmiana serwera i konfiguracja lokalizacji bazy danych MySQL
    Rejestracja programu BIOFINGER/SW
    Rejestracja czytnika KD/RCP w programie BIOFINGER/SW
    Aktywacja nowej ilości użytkowników w lokalnej bazie danych


    1.  Minimalne wymagania systemowe

    Oprogramowanie BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR stabilnie działa z systemem operacyjnym Microsoft Windows (32/64 bit) z polskimi ustawieniami regionalnymi:
    XP, 7, 10, 2003/2008 Server.

    Wymagania systemowe:

    • pamięć RAM 512Mb
    • Microsoft .NET Framework 4.5
    • MySQL Community Server 5.5.37
    • MySQL ODBC Connector 3.51.30

    2.  Środowisko instalacyjne systemu operacyjnego Microsoft Windows

    W celu poprawnego zainstalowania oraz funkcjonowania oprogramowania BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR należy bezpłatnie pobrać i zainstalować podstawowe środowisko instalacyjne. Bezpośrednio przed procesem instalacji całego środowiska należy sprawdzić w systemie operacyjnym Microsoft Windows » Programy i funkcje, która wersja komponentów jest już zainstalowana na lokalnym komputerze PC.

    • Microsoft .NET Framework 4.5 lub wersja wyższa » pobierz
    • MySQL ODBC Connector 3.51.30 (32bit) » pobierz
    • MySQL ODBC Connector 3.51.30 (64bit) » pobierz
    • MySQL Community Server 5.5.37 (32bit) » pobierz
    • MySQL Community Server 5.5.37 (64bit) » pobierz

    Ważne!
    Bezpośrednio po procesie instalacji serwera bazy danych MySQL Community Server 5.5.37 (32/64bit) oraz MySQL ODBC Connector 3.51.30 (32/64bit), przy pomocy kreatora konfiguracji serwera MySQL Server Instance Configuration Wizard należy utworzyć oraz dokonać odpowiedniej konfiguracji bazy danych MySQL dla programu BIOFINGER/SW.

    Podstawowa konfiguracja serwera bazy danych MySQL Community Server dla bazy danych MySQL zainstalowanej lokalnie na komputerze PC na którym zainstalowany zostanie program BIOFINGER/SW:

    • zaznaczyć [•] Launch the MySQL Instance Configuration Wizard i wcisnąć przycisk Finish

    • wcisnąć przycisk Next

    • zaznaczyć [•] Standard Configuration i wcisnąć przycisk Next

    • zaznaczyć [•] Install As Windows Service i wcisnąć przycisk Next

    • zaznaczyć [•] Modify Security Settings, zdefiniować hasło dla użytkownika root i wcisnąć przycisk Next

    • wcisnąć przycisk Execute

    Podstawowa konfiguracja serwera bazy danych MySQL Community Server dla bazy danych MySQL zainstalowanej na serwerze z którym będzie łączył się program BIOFINGER/SW:

    • zaznaczyć [•] Launch the MySQL Instance Configuration Wizard i wcisnąć przycisk Finish

    • wcisnąć przycisk Next

    • zaznaczyć [•] Standard Configuration i wcisnąć przycisk Next

    • zaznaczyć [•] Install As Windows Service i wcisnąć przycisk Next

    • zaznaczyć [•] Modify Security Settings, zdefiniować hasło dla użytkownika root

    • zaznaczyć [•] Enable root access from remote machines i wcisnąć przycisk Next

    • wcisnąć przycisk Execute

    Zaawansowana konfiguracja serwera bazy danych MySQL Community Server 5.5.37 (32/64bit) jest możliwa, ale wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Szczegółowy opis zaawansowanej konfiguracji serwera znajduje się tutaj.

    Ważne!
    Hasło użytkownika root należy zapamiętać, ponieważ będzie wymagane w celach serwisowych pliku bazy danych *.SQL lub w procesie instalowania aktualizacji oprogramowania BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR.

    Ważne!
    W każdym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją » krok po kroku.
    Każde inne działania nie zostaną objęte wsparciem technicznym zapewnianym przez firmę PTC SECURITY SYSTEMS.


    3.  Nowa instalacja oprogramowania BIOFINGER/SW

    3.1  Przed procesem nowej instalacji oprogramowania BIOFINGER/SW, przy pomocy kreatora konfiguracji serwera MySQL Server Instance Configuration Wizard należy utworzyć oraz dokonać odpowiedniej konfiguracji bazy danych MySQL dla programu BIOFINGER/SW. Szczegółowa instrukcja znajduje się w punkcie Środowisko instalacyjne Microsoft Windows.

    3.2  W procesie instalacji programu BIOFINGER/SW należy:

    • wpisać lokalizację bazy danych MySQL » pozostawić LocalHost lub wpisać adres IP serwera

    • wpisać aktualne hasło do bazy danych MySQL dla użytkownika root

    3.3  Po prawidłowym procesie instalacji programu BIOFINGER/SW należy:

    • przydzielić pełne uprawnienia administracyjne do katalogu w którym zainstalowany został program BIOFINGER/SW dla odpowiedniego użytkownika systemu operacyjnego Microsoft Windows: Programy i funkcje (x86)/BIOFINGER-SW lub inny katalog » właściwości katalogu BIOFINGER-SW » Zakładka Zabezpieczenia » Przycisk Edycja » Odpowiedni użytkownik » przydzielić pełne uprawienia

    • zaznaczyć Uruchom ten program jako administrator we właściwościach pliku BioFinger.exe

    3.4  Uruchomić i zarejestrować program BIOFINGER/SW wpisując nazwę licencji oraz numer seryjny.

    Ważne!
    Komputer na którym zainstalowano program BIOFINGER/SW musi posiadać dostęp do Internetu.
    W przypadku problemów z rejestracją programu BIOFINGER/SW przez Internet należy tymczasowo wyłączyć zapory internetowe, programy antywirusowe oraz odblokować port 3306.
    W niektórych przypadkach zalecane jest całkowite odinstalowanie programu antywirusowego.

    Ważne!
    W każdym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją » krok po kroku.
    Każde inne działania nie zostaną objęte wsparciem technicznym zapewnianym przez firmę PTC SECURITY SYSTEMS.


    4.  Instalacja aktualizacji oprogramowania BIOFINGER/SW

    4.1  Przed procesem instalacji kolejnej wersji oprogramowania BIOFINGER/SW należy w starym programie BIOFINGER/SW wykonać kopię bezpieczeństwa systemu kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy:

    • uruchomić program BIOFINGER/SW » Moduł Archiwizacja systemu KD/RCP » Przycisk Archiwizacja systemu KD/RCP

    Plik bazy danych *.SQL należy zapisać w bezpiecznej lokalizacji.
    Nie należy odinstalowywać poprzedniej wersji programu BIOFINGER/SW.

    4.2  W procesie instalacji kolejnej wersji programu BIOFINGER/SW należy:

    • wpisać aktualne hasło do bazy danych MySQL dla użytkownika root

    • wskazać katalog w którym zainstalowana jest poprzednia wersja programu BIOFINGER/SW:
      Programy i funkcje (x86)/BIOFINGER-SW lub inny katalog

    Instalator programu BIOFINGER/SW automatycznie wykryje bazę danych MySQL i pojawi się komunikat:

    Uwaga!
    Instalator wykrył bazę danych MySQL dla programu BIFOINGER/SW.
    Czy zachować istniejącą bazę danych?
    W przypadku nadpisania bazy danych, wszystkie dane zostaną bezpowrotnie utracone.
    W celach bezpieczeństwa zalecane jest wykonanie archiwizacji systemu BIOFINGER-KD/RCP.

    Ważne!
    W celu zachowania spójności danych dla nowej i poprzedniej wersji programu BIOFINGER/SW należy zachować istniejącą bazę danych:

    • wcisnąć przycisk TAK

    4.3  Po prawidłowym procesie instalacji kolejnej wersji programu BIOFINGER/SW należy:

    • przydzielić pełne uprawnienia administracyjne do katalogu w którym zainstalowany został program BIOFINGER/SW dla odpowiedniego użytkownika systemu operacyjnego Microsoft Windows: Programy i funkcje (x86)/BIOFINGER-SW lub inny katalog » właściwości katalogu BIOFINGER-SW » Zakładka Zabezpieczenia » Przycisk Edycja » Odpowiedni użytkownik » przydzielić pełne uprawienia

    • zaznaczyć Uruchom ten program jako administrator we właściwościach pliku BioFinger.exe

    4.4  Uruchomić i zarejestrować program BIOFINGER/SW wpisując nazwę licencji oraz numer seryjny.

    Ważne!
    Komputer na którym zainstalowano program BIOFINGER/SW musi posiadać dostęp do Internetu.
    W przypadku problemów z rejestracją programu BIOFINGER/SW przez Internet należy tymczasowo wyłączyć zapory internetowe, programy antywirusowe oraz odblokować port 3306.
    W niektórych przypadkach zalecane jest całkowite odinstalowanie programu antywirusowego.

    Ważne!
    W każdym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją » krok po kroku.
    Każde inne działania nie zostaną objęte wsparciem technicznym zapewnianym przez firmę PTC SECURITY SYSTEMS.


    5.  Zmiana komputera PC lub systemu operacyjnego Microsoft Windows

    5.1  Przed procesem zmiany komputera PC lub aktualizacji systemu operacyjnego Microsoft Windows do wersji wyższej należy wykonać kopię bezpieczeństwa systemu kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy:

    • uruchomić program BIOFINGER/SW » Moduł Archiwizacja systemu KD/RCP » Przycisk Archiwizacja systemu KD/RCP

    Plik bazy danych *.SQL należy zapisać w bezpiecznej lokalizacji.

    5.2  Po procesie zmiany komputera PC lub aktualizacji systemu operacyjnego Microsoft Windows do wersji wyższej należy:

    • sprawdzić i zainstalować niezbędne środowisko instalacyjne.
      Szczegółowa instrukcja znajduje się w punkcie Środowisko instalacyjne systemu operacyjnego Microsoft Windows.

    • utworzyć oraz dokonać odpowiedniej konfiguracji bazy danych MySQL dla programu BIOFINGER/SW przy pomocy kreatora konfiguracji serwera MySQL Server Instance Configuration Wizard.
      Szczegółowa instrukcja znajduje się w punkcie Środowisko instalacyjne systemu operacyjnego Microsoft Windows.

    • zainstalować dotychczas używany program BIOFINGER/SW.
      Szczegółowa instrukcja znajduje się w punkcie Nowa instalacja oprogramowania BIOFINGER/SW.

    • odtworzyć system kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy dla wersji programu BIOFINGER/SW dla której wykonano kopię bezpieczeństwa systemu KD/RCP:

      • uruchomić program BIOFINGER/SW » Moduł Archiwizacja systemu KD/RCP » Przycisk Odtworzenie systemu KD/RCP » Wgrać plik bazy danych *.SQL

    Ważne!
    Dla niektórych wersji programu BIOFINGER/SW z roku 2009 i lat wcześniejszych, mogą wystąpić problemy związane z odtworzeniem systemu kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy z pliku bazy danych *.SQL. Powodzenie tego procesu zależy od tego czy program BIOFINGER/SW miał w przeszłości wgrywane patch’e dla samej bazy danych MySQL.

    Ważne!
    W każdym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją » krok po kroku.
    Każde inne działania nie zostaną objęte wsparciem technicznym zapewnianym przez firmę PTC SECURITY SYSTEMS.


    6.  Problem z uruchomieniem programu BIOFINGER/SW po zainstalowaniu

    W niektórych przypadkach, bezpośrednio po procesie instalacji oraz próbie pierwszego uruchomienia programu BIOFINGER/SW, system operacyjny Microsoft Windows pokazuje komunikat błędu lub program zawiesza się (ikona klepsydry).

    Po prawidłowym procesie instalacji programu BIOFINGER/SW należy:

    • przydzielić pełne uprawnienia administracyjne do katalogu w którym zainstalowany został program BIOFINGER/SW dla odpowiedniego użytkownika systemu operacyjnego Microsoft Windows: Programy i funkcje (x86)/BIOFINGER-SW lub inny katalog » właściwości katalogu BIOFINGER-SW » Zakładka Zabezpieczenia » Przycisk Edycja » Odpowiedni użytkownik » przydzielić pełne uprawienia

    • zaznaczyć Uruchom ten program jako administrator we właściwościach pliku BioFinger.exe

    Ważne!
    W każdym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją » krok po kroku.
    Każde inne działania nie zostaną objęte wsparciem technicznym zapewnianym przez firmę PTC SECURITY SYSTEMS.


    7.  Zmiana serwera i konfiguracja lokalizacji bazy danych MySQL

    7.1  Przed procesem zmiany serwera i/lub adresu IP należy w programie BIOFINGER/SW wprowadzić i zapisać nową lokalizację do bazy danych MySQL:

    • program BIOFINGER/SW » moduł Konfiguracja systemu KD/RCP » zakładka Ustawienia główne bazy danych » Host » nowy adres IP » przycisk Zapisz

    7.2  Po procesie zmiany serwera i/lub adresu IP, bez wcześniejszego wykonania punktu 7.1, należy wyszukać plik konfiguracja.ini w katalogu w którym zainstalowany został program BIOFINGER/SW.

    Należy edytować plik konfiguracja.ini i w miejscu „host=” zmienić adres IP serwera na nowy.

    Ważne!
    Powyższe rozwiązanie nie jest 100% rozwiązaniem dla każdego problematycznego przypadku.

    Ważne!
    W każdym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją » krok po kroku.
    Każde inne działania nie zostaną objęte wsparciem technicznym zapewnianym przez firmę PTC SECURITY SYSTEMS.


    8.  Rejestracja programu BIOFINGER/SW

    Zalecana i najszybsza forma rejestracji programu BIOFINGER/SW jest przez Internet.
    W procesie rejestracji programu BIOFINGER/SW przez Internet, należy poprawnie wpisać:

    • nazwę licencji (nazwa firmy)

    • numer seryjny

    Nazwa licencji (nazwa firmy) oraz numer seryjny są wydrukowane na naklejce załączonej do Umowy licencyjnej oraz do oryginalnej płyty CD z oprogramowaniem BIOFINGER/SW.

    Ważne!
    W przypadku problemów z rejestracją programu BIOFINGER/SW przez Internet należy tymczasowo wyłączyć zapory internetowe, programy antywirusowe oraz odblokować port 3306.
    W niektórych przypadkach zalecane jest całkowite odinstalowanie programu antywirusowego.

    Jeżeli komputer na którym zainstalowano program BIOFINGER/SW nie ma dostępu do Internetu, to należy wybrać formę rejestracji telefonicznej.

    Program BIOFINGER/SW wygeneruje unikalny klucz (Ten numer musisz podać), który należy wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl.
    Otrzymacie Państwo zwrotne dane, które należy poprawnie wpisać:

    • nazwę licencji (nazwa firmy)

    • numer seryjny

    • unikalny klucz (Ten numer musisz podać)

    • otrzymany klucz

    • otrzymana liczba losowa

    • otrzymany klucz trial

    • licencja na (liczba pracowników w bazie)

    • data pierwszej rejestracji

    Ważne!
    99% problemów i błędów leży po stronie użytkownika, sprzętu IT lub systemu operacyjnego Microsoft Windows.

    Ważne!
    W każdym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją » krok po kroku.
    Każde inne działania nie zostaną objęte wsparciem technicznym zapewnianym przez firmę PTC SECURITY SYSTEMS.


    9.  Rejestracja czytnika KD/RCP w programie BIOFINGER/SW

    Każdy czytnik biometryczno-zbliżeniowy KD/RCP pracujący w systemie kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy posiada unikalny numer seryjny i musi być zarejestrowany w systemie BIOFINGER-KD/RCP.

    Zalecana i najszybsza forma rejestracji terminala KD/RCP jest przez Internet:

    • program BIOFINGER/SW » moduł Konfiguracja systemu KD/RCP » zakładka Terminale » zaznaczyć odpowiedni terminal KD/RCP » wcisnąć przycisk Rejestruj

    Ważne!
    Komputer na którym zainstalowano program BIOFINGER/SW musi posiadać dostęp do Internetu.
    W przypadku problemów z rejestracją czytnika biometryczno-zbliżeniowego KD/RCP przez Internet należy tymczasowo wyłączyć zapory internetowe, programy antywirusowe oraz odblokować port 3306.
    W niektórych przypadkach zalecane jest całkowite odinstalowanie programu antywirusowego.

    Jeżeli komputer na którym zainstalowano program BIOFINGER/SW nie ma dostępu do Internetu, to należy wybrać formę rejestracji telefonicznej.

    Program BIOFINGER/SW wygeneruje unikalny klucz (Ten numer musisz podać) dla zaznaczonego terminala KD/RCP, który wraz z numerem seryjnym terminala KD/RCP należy wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl.
    Otrzymacie Państwo zwrotne dane (Kod), który należy poprawnie wpisać.

    Ważne!
    99% problemów i błędów leży po stronie użytkownika, sprzętu IT lub systemu operacyjnego Microsoft Windows.

    Ważne!
    Dodanie numeru seryjnego do serwera autoryzacyjnego systemu BIOFINGER-KD/RCP i rejestracja nowego czytnika biometryczno-zbliżeniowego do celów KD/RCP zakupionego poza firmą PTC SECURITY SYSTEMS zgodnie cennikiem wynosi 250 zł netto + 23% VAT.


    10.  Aktywacja nowej ilości użytkowników w lokalnej bazie danych

    W momencie zakupu zwiększenia ilości użytkowników w lokalnej bazie danych programu BIOFINGER/SW, należy w programie BIOFINGER/SW aktywować nową ilość użytkowników:

    • uruchomić program BIOFINGER/SW » Moduł Konfiguracja systemu KD/RCP » Zakładka Licencja » Przycisk Odśwież licencje

    Ważne!
    Jeżeli zgodnie z warunkami Umowy licencyjnej program BIOFINGER/SW jest zainstalowany na wielu stanowiskach komputerowych, to należy w tym samym czasie, na każdym stanowisku komputerowym aktywować nową ilość użytkowników.

    Ważne!
    Komputer na którym zainstalowano program BIOFINGER/SW musi posiadać dostęp do Internetu.
    W przypadku problemów z rejestracją czytnika biometryczno-zbliżeniowego KD/RCP przez Internet należy tymczasowo wyłączyć zapory internetowe, programy antywirusowe oraz odblokować port 3306.
    W niektórych przypadkach zalecane jest całkowite odinstalowanie programu antywirusowego.

  6. CZYTNIKI BIOMETRYCZNO-ZBLIŻENIOWE

    Hasło komunikacji dla kart Mifare
    Numery seryjne kart zbliżeniowych Mifare
    Synchronizacja czasu i daty
    Porty


    1.  Hasło komunikacji dla kart Mifare

    Czytniki biometryczno-zbliżeniowe posiadają możliwość ustawienia hasła do komunikacji z kartami Mifare 1k lub 4k.

    W starych czytnikach biometryczno-zbliżeniowych z czarno-białym wyświetlaczem (np. T6M) hasło do komunikacji składa się z 6 cyfr (np. 123456) i jest zapisane w 7-bitowym kodzie ASCII.
    Jeżeli w czytniku KD/RCP z czarno-białym wyświetlaczem hasło kart MF jest 0, oznacza to, że nie ma ustawionego hasła do komunikacji z kartami Mifare i nie należy nic zmieniać.

    W nowych czytnikach biometryczno-zbliżeniowych z kolorowym wyświetlaczem (np. U260CM) hasło do komunikacji z kartami Mifare zapisane jest w systemie dziesiętnym zakodowanym dwójkowo Decimal:

    • Menu czytnika » Zarządzanie użytkownikami » Ustawienia kart » PIN kart

    W przypadku gdy system rejestracji czasu pracy i/lub kontroli dostępu działa w oparciu o stare czytniki biometryczno-zbliżeniowe z czarno-białym wyświetlaczem oraz nowe czytniki biometryczno-zbliżeniowe z kolorowym wyświetlaczem, to należy użyć konwertera hasła ASCII na nowe hasło Decimal.
    Przykładowy konwerter ASCII/DEC » binaryhexconverter.com/ascii-text-to-decimal-converter

    Przykład:
    Hasło do komunikacji z kartami Mifare dla starego czytnika biometryczno-zbliżeniowego z czarno-białym wyświetlaczem: 123456
    Przekonwertowane hasło do komunikacji z kartami Mifare dla nowego czytnika biometryczno-zbliżeniowego z kolorowym wyświetlaczem: 49 50 51 52 53 54


    2.  Numery seryjne kart zbliżeniowych Mifare

    W starych czytnikach biometryczno-zbliżeniowych z czarno-białym wyświetlaczem (np. T6M) numer seryjny karty Mifare 1k lub 4k nie jest wymagany. Do autoryzacji karty Mifare przez czytnik biometryczno-zbliżeniowy wymagany jest tylko numer ID zapisany w pamięci karty.

    W nowych czytnikach biometryczno-zbliżeniowych z kolorowym wyświetlaczem (np. U260CM) numer seryjny karty Mifare 1k lub 4k jest wymagany. Do autoryzacji karty Mifare przez czytnik biometryczno-zbliżeniowy wymagany jest numer ID oraz numer seryjny karty Mifare zapisany w pamięci karty.

    W przypadku gdy system rejestracji czasu pracy i/lub kontroli dostępu działa w oparciu o stare czytniki biometryczno-zbliżeniowe z czarno-białym wyświetlaczem oraz nowe czytniki biometryczno-zbliżeniowe z kolorowym wyświetlaczem, to w programie BIOFINGER/SW należy uzupełnić numery seryjne wszystkich zarejestrowanych kart Mifare:

    • program BIOFINGER/SW » moduł Administracja użytkownikami » lokalna baza danych » kolumna Karta RFID » przycisk Zapisz

    Najlepszym rozwiązaniem do automatycznego odczytywania numerów seryjnych kart zbliżeniowych Mifare jest czytnik kart zbliżeniowych do PC z serii AKC.CR10M.

    Następnie należy skopiować dane zaktualizowanych użytkowników z lokalnej bazy danych do pamięci wszystkich lub wybranych nowych czytników biometryczno-zbliżeniowych z kolorowym wyświetlaczem.

    W przypadku braku czytnika kart zbliżeniowych do PC z serii AKC.CR10M numery seryjne kart zbliżeniowych Mifare można ręcznie odczytać i zapisać bezpośrednio w czytniku biometryczno-zbliżeniowym z kolorowym wyświetlaczem (np. U260CM):

    • wcisnąć i przytrzymać przycisk M (Menu) » Zarządzanie kartami Mifare » Kopiuj kartę » Informacje o użytkowniku » OK » w odpowiedni sposób zbliżyć kartę Mifare do czytnika i poczekać do momentu prawidłowego odczytania danych z pamięci karty

    Następnie należy skopiować dane z pamięci czytnika biometryczno-zbliżeniowego z kolorowym wyświetlaczem do lokalnej bazy danych programu BIOFINGER/SW.


    3.  Synchronizacja czasu i daty

    Synchronizację oraz zmianę czasu i daty w biometryczno-zbliżeniowych czytnikach KD/RCP można wykonać na kilka sposobów.

    3.1  Synchronizacja czasu i daty przy użyciu programu BIOFINGER/SW:

    • program BIOFINGER/SW » moduł Administracja użytkownikami » sekcja DOSTĘPNE TERMINALE » zaznaczyć wszystkie lub wybrane terminale KD/RCP » kliknąć prawy przycisk myszy » Synchronizacja czasu zaznaczonych terminali

    Ważne!
    Aktualny czas i data pobrane zostaną z ustawień systemowych komputera lub serwera na którym zainstalowany jest program BIOFINGER/SW i/lub BIOFINGER/SVR.

    3.2  Ręczna zmiana czasu i daty w czytniku KD/RCP z czarno-białym lub kolorowym wyświetlaczem:

    • wcisnąć i przytrzymać przycisk M (Menu) » zalogować się do menu czytnika jako Administrator (palec lub karta zbliżeniowa) » Data i czas » zapisać zmiany w pamięci czytnika KD/RCP

    3.3  Automatyczna synchronizacja czasu i daty oraz automatyzacja innych procesów dostępna jest w oprogramowaniu BIOFINGER/SVR.

    3.4  Ustawienie DLST (Daylight Saving Time) w czytniku KD/RCP z kolorowym wyświetlaczem:

    • wcisnąć i przytrzymać przycisk M (Menu) » zalogować się do menu czytnika jako Administrator (palec lub karta zbliżeniowa) » Data/Czas » sekcja DLST » włączyć DLST i wprowadzić dane » zapisać zmiany w pamięci czytnika KD/RCP

    Funkcjonalność DLST (Daylight Saving Time) dostępna jest tylko w czytnikach biometryczno-zbliżeniowych z kolorowym wyświetlaczem. DLST umożliwia automatyczną zmianę czasu dla danego roku.

    W sekcji Enter DLST należy wpisać datę (miesiąc i dzień) oraz czas (godzina i minuta) o której ma nastąpić przesunięcie czasu o jedną godzinę do przodu.
    W sekcji Standard należy wpisać datę (miesiąc i dzień) oraz czas (godzina i minuta) o której ma nastąpić przesunięcie czasu o jedną godzinę do tyłu.

    Ważne!
    Zmiana czasu w każdym roku przypada w innym dniu kalendarzowym, zatem należy modyfikować ustawienia DLST do aktualnych dni.


    4.  Porty

    Czytniki biometryczno-zbliżeniowe z czarno-białym oraz z kolorowym wyświetlaczem, które posiadają płytę główną ZEM500, ZEM560 lub wyższy model, wykorzystują następujące porty:

    • Port 23 » Protokół TCP » Usługa telnet

    • Port 80 » Protokół TCP » Usługa tcpwrapped

    • Port 4370 » Protokół TCP » Usługa elpro_tunnel

  7. ZDALNE WSPARCIE TECHNICZNE

    Zdalne wsparcie techniczne
    Naprawa bazy danych MySQL


    1.  Zdalne wsparcie techniczne

    Zdalne wsparcie techniczne w zakresie programów BIOFINGER/SW i BIOFINGER/SVR oraz systemów BIOFINGER-KD/RCP może być przeprowadzone przy pomocy jednego z poniższych oraz darmowych programów:

    1.  AeroAdmin, który można pobrać bezpośrednio z naszego serwera lub ze strony producenta » pobierz.

    W przypadku programu AeroAdmin, należy:

    • uruchomić program AeroAdmin.exe

    • zezwolić zaporom systemowym/internetowym na uruchomienie i działanie programu AeroAdmin

    • przesłać numer Twój ID na adres e-mail biuro@biofinger.pl

    lub

    2.  UltraVNC 1.2.1.3, który można pobrać bezpośrednio z naszego serwera lub ze strony producenta » pobierz.

    Program Ultra VNC Server (winvnc.exe) musi być uruchomiony na stanowisku komputerowym na którym jest zainstalowany program BIOFINGER/SW lub BIOFINGER/SVR.

    W zależności od wersji systemu operacyjnego Microsoft Windows (XP, Win7 lub Win8-Win10), należy:

    • uruchomić program winvnc.exe

    • zezwolić zaporom systemowym/internetowym na uruchomienie i działanie programu UltraVNC Server

    • w oknie UltraVNC Server Property Page, w sekcji Authentication / VNC Password, należy wpisać dowolne hasło i wcisnąć przycisk Apply

    • sprawdzić adres IP swojego komputera przy pomocy dowolnego rozwiązania dostępnego w Internecie, np.: mojnumerip.pl

    • sprawdzić w ustawieniach routera i odblokować port 5800 oraz 5900 dla lokalnego adresu IP komputera

    • przesłać hasło VNC Password oraz adres IP na adres e-mail biuro@biofinger.pl


    W celu zamówienia usługi zdalnego wsparcia należy w formie e-mailowej (biuro@biofinger.pl) lub telefonicznej ustalić odpowiednią datę (dzień i godzinę) na przeprowadzenie zdalnego wsparcia.

    Koszt zdalnego wsparcia wynosi 150 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę pracy.

    Ważne!
    Komputer na którym zainstalowano program AeroAdmin lub Ultra VNC Server musi posiadać dostęp do Internetu.
    W przypadku problemów z uzyskaniem zdalnego połączenia z komputerem na którym zainstalowany jest program BIOFINGER/SW lub BIOFINGER/SVR, należy tymczasowo wyłączyć zapory internetowe, programy antywirusowe oraz w ustawieniach routera odblokować port 5800, 5900 (dot. Ultra VNC Server).
    W niektórych przypadkach zalecane jest całkowite odinstalowanie programu antywirusowego.


    2.  Naprawa bazy danych MySQL

    Jeżeli pliki *.SQL lokalnej bazy danych MySQL zostały zmodyfikowane w sposób nieautoryzowany lub uszkodzone, to koszt analizy problemu oraz ewentualnej naprawy wynosi 150 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę pracy. Średni czas analizy problemu i naprawy bazy danych wynosi ok 3-4 godziny lub więcej.

    Ważne!
    Należy wykonać wszystkie poniżej opisane czynności.

    Jeżeli program BIOFINGER/SW uruchamia się, to należy:

    • uruchomić program BIOFINGER/SW

    • uruchomić moduł Archiwizacja systemu KD/RCP

    • wcisnąć przycisk Archiwizacja systemu

    • zapisać plik bazy danych *.SQL (np. baza_danych_BIOFINGER_miesiąc_rok.SQL)

    • wysłać plik bazy danych do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl

    • oraz

    • wyszukać i spakować całą zawartość folderu biofinger
      Dla systemu operacyjnego Microsoft Windows 7 folder biofinger znajduje się w katalogu C:\ProgramData\MySQL\MySQL Server 5.5\data\biofinger.

    • spakowany folder biofinger należy wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl

    • oraz

    • odczytać i wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS wersję programu BIOFINGER/SW (główne okno programu » nagłówek)

    Jeżeli program BIOFINGER/SW nie uruchamia się, to należy:

    • wyszukać i spakować całą zawartość folderu biofinger
      Dla systemu operacyjnego Microsoft Windows 7 folder biofinger znajduje się w katalogu C:\ProgramData\MySQL\MySQL Server 5.5\data\biofinger

    • spakowany folder biofinger wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl.

    • odczytać i wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS wersję programu BIOFINGER/SW z oryginalnej płyty instalacyjnej CD

    Jeżeli na serwerze jest zainstalowany program BIOFNGER/SVR, to należy:

    • wyszukać pliki: BioSvr.conf oraz BioSvr.log
      Pliki zlokalizowane są w katalogu C:\Users\user\AppData\Roaming\BioSvr

    • wysłać pliki do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl

    • odczytać i wysłać do firmy PTC SECURITY SYSTEMS wersję programu BIOFINGER/SVR (główne okno programu » nagłówek)

    Dodatkowo z pamięci wszystkich lub wybranych czytników biometryczno-zbliżeniowych pracujących w systemie kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy, należy manualnie pobrać rejestry RCP bezpośrednio do pamięci przenośnej pendrive. W tym celu należy:

    • prawidłowo włożyć pendrive do złącza mikroUSB » wcisnąć i przytrzymać przycisk M (Menu) » zalogować się do menu czytnika jako Administrator (palec lub karta zbliżeniowa) » PenDrive » Zapisz » Zapisz logi

    • pliki *.dat wysłać pliki do firmy PTC SECURITY SYSTEMS na adres e-mail biuro@biofinger.pl


    Usługa przywrócenia użytkownika administracyjnego (login: admin, hasło: admin) dla programu BIOFINGER/SW wynosi 300 zł netto.
    Nie gwarantuje to jednak automatycznego przywrócenia wszystkich zarejestrowanych użytkowników w systemie KD/RCP. W takim przypadku można spróbować odtworzyć lokalną bazę danych użytkowników systemu KD/RCP z użytkowników zapisanych w pamięci terminali KD/RCP.