Oprogramowanie BIOFINGER/SW
To jest starsza wersja opisu programu BIOFINGER/SW.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się
z aktualnym opisem » zobacz
Nasza firma PTC SECURITY SYSTEMS jest autorem oraz producentem polskiego oprogramowania BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR działającego w systemach BIOFINGER-KD/RCP, BIOFACE-KD/RCP, BIOVEIN-KD, RFID-KD/RCP.
Przede wszystkim stawiamy na Badania i Rozwój (B+R) w oprogramowanie do oferowanych i wdrażanych małych oraz rozbudowanych systemów rejestracji czasu pracy oraz kontroli dostępu na odcisk palca, na geometrię twarzy/rozpoznanie twarzy, na rozpoznanie naczyń krwionośnych lub na karty zbliżeniowe RFID.
Na bieżąco monitorujemy i analizujemy nowe oczekiwania stawiane przez naszych Klientów w zakresie programów do rejestracji, ewidencji i rozliczania czasu pracy oraz kontroli dostępu.
Nieustannie rozwijamy i ulepszamy nasze autorskie oprogramowanie BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR.
Świadczy o tym obszerna historia aktualizacji programów.
Zachęcamy Państwa do złożenia zamówienia na kompleksowe wdrożenie systemu rejestracji czasu pracy i/lub kontroli dostępu lub dostawę urządzeń do samodzielnego montażu wraz z oprogramowaniem BIOFINGER/SW.
Podstawowa funkcjonalność oprogramowania BIOFINGER/SW:
rozliczanie rzeczywistego czasu pracy w oparciu o statusy RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne)Oprogramowanie BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR stabilnie działa z systemem operacyjnym Microsoft Windows (32/64 bit) z polskimi ustawieniami regionalnymi: XP, 7, 10, 2003/2008 Server.
Wymagania systemowe:
OPROGRAMOWANIE BIOFINGER/SW SKŁADA SIĘ Z 8 INTEGRALNYCH MODUŁÓW:
Widok głównego okna programu BIOFINGER/SW
|
ADMINISTRACJA UŻYTKOWNIKAMI
Widok okna głównego modułu Administracja użytkownikami
|
Moduł Administracja użytkownikami jest podzielony na 3 główne części i służy do obsługi oraz zarządzania:
maksymalnie 99 biometrycznymi lub zbliżeniowymi terminalami KD/RCP ( 1 )
bazą użytkowników zarejestrowanych w wewnętrznej pamięci terminali KD/RCP ( 2 )
bazą użytkowników zgromadzonych w lokalnej bazie danych MySQL ( 3 )
1. Zarządzanie i obsługa biometrycznych oraz zbliżeniowych terminali KD/RCP:
pobieranie oraz usuwanie użytkowników z wybranego terminala
synchronizacja czasu oraz daty w terminalach
restart wybranych terminali
podgląd szczegółowej konfiguracji wybranego terminala
pozostałe funkcje
2. Zarządzanie i obsługa użytkowników zarejestrowanych w wewnętrznej pamięci terminali KD/RCP:
kopiowanie danych do lokalnej bazy danych MySQL
bezpośrednie usuwanie danych (cyfrowych obrazów linii papilarnych) z wybranego terminala
szczegółowe wyszukiwanie użytkowników w wybranym terminalu
sporządzanie wydruku użytkowników zarejestrowanych w wybranym terminalu
dowolne sortowanie danych
możliwość wyboru oraz modyfikacji wyświetlanych kolumn w tabeli
pozostałe funkcje
3. Zarządzanie i obsługa użytkowników w lokalnej bazie danych SQL:
szczegółowa edycja użytkowników
edycja podstawowych danych personalnych
przyporządkowanie użytkowników do poszczególnych Grup użytkowników
nadawanie użytkownikom odpowiednich uprawnień (Użytkownik, Rejestrator, Administrator, Super-Administrator), w tym uprawnień podglądu do określonych Grup użytkowników
dodawanie zdjęć użytkowników w formacie graficznym JPG, PNG, BMP
definiowanie szczegółowych ustawień RCP
kopiowanie wybranych lub wszystkich użytkowników z lokalnej bazy danych do pamięci wszystkich lub wybranych terminali
(w tym możliwość wyboru trybu szybkiego kopiowania)
usuwanie wybranych lub wszystkich użytkowników
bezpośrednie usuwanie danych (cyfrowych obrazów linii papilarnych) z lokalnej bazy danych
szczegółowe wyszukiwanie użytkowników
sporządzanie wydruku użytkowników zarejestrowanych w lokalnej bazie danych
dowolne sortowanie danych
możliwość wyboru oraz modyfikacji wyświetlanych kolumn w tabeli
pozostałe funkcje
Widok okna Szczegółowa edycja użytkownika: Dane podstawowe |
Widok okna Szczegółowa edycja użytkownika: Rejestracja Czasu Pracy |
BIEŻĄCE MONITOROWANIE ZDARZEŃ KD/RCP
Widok okna głównego modułu Bieżące monitorowanie zdarzeń KD/RCP
|
Moduł Bieżące monitorowanie zdarzeń KD/RCP służy do bezpośredniego podglądu w trybie online wszystkich zdarzeń KD/RCP występujących w systemie kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy w czasie rzeczywistym. Bieżące monitorowanie zdarzeń automatycznie (w trybie online) pobiera rejestry KD/RCP z pamięci wewnętrznej wszystkich lub wybranych terminali i bezpośrednio prezentuje w tabeli standardowe rejestry oraz super rejestry, zgodnie z wyborem operatora programu BIOFINGER/SW.
Moduł Bieżące monitorowanie zdarzeń KD/RCP automatycznie nie zapisuje zdarzeń (rejestrów KD/RCP) do lokalnej bazy danych MySQL.
Operator programu BIOFINGER/SW może wybrać następujące dane prezentowane w tabeli:
nazwisko i imię użytkownika
nazwa użytkownika w terminalu (8 znaków)
numer ID użytkownika
data i czas autoryzacji
numer terminala KD/RCP
nazwa terminala KD/RCP
należy do terminali KD/RCP
status RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne)
grupa użytkowników
numer kadrowy
numer karty zbliżeniowej RFID
kod PIN
uprawnienia użytkownika (Użytkownik, Rejestrator, Administrator, Super-Administrator)
użytkownik aktywny (tak/nie)
ilość cyfrowych obrazów linii papilarnych
PRZEGLĄDANIE ZDARZEŃ KD/RCP
Widok okna głównego modułu Przeglądanie zdarzeń KD/RCP
|
Moduł Przeglądanie zdarzeń KD/RCP służy do zaawansowanego wyszukiwania oraz przeglądania wszystkich lub wybranych zdarzeń (rejestrów KD/RCP) występujących w systemie kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy, które zostały pobrane przez operatora programu BIOFINGER/SW z wewnętrznej pamięci terminali KD/RCP i zapisane do lokalnej bazy danych MySQL.
Główne przeznaczenie modułu Przeglądanie zdarzeń KD/RCP:
wyszukiwanie oraz przeglądanie zdarzeń (rejestrów KD/RCP) występujących w systemie kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy BIOFINGER-KD/RCP, BIOFACE-KD/RCP lub RFID-KD/RCP
pobieranie zdarzeń - standardowych rejestrów oraz super rejestrów z wszystkich lub wybranych terminali KD/RCP do lokalnej bazy danych MySQL
usuwanie zdarzeń - standardowych rejestrów oraz super rejestrów z wewnętrznej pamięci wszystkich lub wybranych terminali KD/RCP
przeglądanie historii modyfikacji zdarzeń (rejestrów KD/RCP) dokonanych przez operatora programu BIOFINGER/SW
przeglądanie zdarzeń (rejestrów KD/RCP) usuniętych przez operatora programu BIOFINGER/SW
przeglądanie zdjęć pobranych z foto-terminali RCP
możliwość wyboru oraz modyfikacji wyświetlanych kolumn w tabeli
sporządzanie dowolnych wydruków oraz zapis danych do pliku w formacie XLS oraz CSV
Różne możliwości wyszukiwania zdarzeń (rejestrów KD/RCP), według następujących kryteriów:
przedział czasu
użytkownicy zarejestrowani w systemie KD/RCP:
Różne możliwości sortowania danych prezentowanych w tabeli, według następujących kryteriów:
nazwisko i imię użytkownika
nazwa użytkownika w terminalu (8 znaków)
numer ID użytkownika
data i czas zdarzenia
sposób autoryzacji użytkownika
status RCP
grupa użytkowników
numer karty zbliżeniowej RFID
ilość zarejestrowanych cyfrowych obrazów linii papilarnych
Rejestry standardowe dotyczą standardowych czynności dokonywanych przez użytkowników systemów kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy, czyli np. autoryzacja statusów RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne) lub uzyskanie dostępu do chronionego pomieszczenia.
Super rejestry dotyczą czynności dokonywanych tylko przez Administratorów systemów BIOFINGER-KD/RCP, BIOFACE-KD/RCP lub RFID-KD/RCP, czyli np. obsługa i zarządzanie terminalami KD/RCP.
EWIDENCJA OBECNOŚCI PRACOWNIKÓW
Moduł Ewidencja obecności pracowników jest podzielony na 2 główne części i służy do szybkiego generowania elektronicznej dziennej listy obecności pracowników lub okresowej listy obecności pracowników z uwzględnieniem dodatkowych informacji dotyczących rejestracji i rozliczania czasu pracy wszystkich lub wybranych pracowników.
W przypadku dziennej ewidencji obecności pracowników program BIOFINGER/SW analizuje ostatnie zdarzenie (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne) dla każdego użytkownika zarejestrowanego w systemie rejestracji czasu pracy i/lub kontroli dostępu.
W przypadku okresowej ewidencji obecności pracowników program BIOFINGER/SW analizuje wszystkie zdarzenia (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne) w zakresie poszczególnych miesięcy wybranych przez operatora programu BIOFINGER/SW.
Moduł EOP odczytuje zdarzenia (rejestry RCP/KD) bezpośrednio z lokalnej bazy danych MySQL lub automatycznie pobiera w trybie online z wewnętrznej pamięci terminali KD/RCP.
Przykładowe listy obecności pracowników wygenerowane z modułu Ewidencja Obecności Pracowników zostały zamieszczone w dziale PRZYKŁADOWE RAPORTY.
Dzienna ewidencja obecności pracowników:
Widok okna Dzienna ewidencja obecności pracowników
|
Dzienna ewidencja obecności pracowników umożliwia operatorowi programu BIOFINGER/SW:
szybkie generowanie aktualnej listy obecności wszystkich pracowników z wyborem na poszczególne Grupy pracownicze
szybkie generowanie aktualnej listy obecności pracowników z uwzględnieniem stanu obecności - pracownik obecny lub pracownik nieobecny
wybór oraz modyfikację wyświetlanych kolumn w tabeli
sporządzanie dowolnych wydruków oraz zapis danych do pliku w formacie XLS oraz CSV
Różne możliwości sortowania danych prezentowanych w tabeli, według następujących kryteriów:
nazwisko i imię użytkownika
nazwa użytkownika w terminalu (8 znaków)
numer ID użytkownika
numer kadrowy użytkownika
grupa użytkowników
data i czas zdarzenia
uprawnienia użytkownika (Użytkownik, Rejestrator, Administrator, Super-Administrator)
stan obecności (obecny/nieobecny)
opis absencji
Okresowa ewidencja obecności pracowników:
Widok okna Okresowa ewidencja obecności pracowników
|
Okresowa ewidencja obecności pracowników umożliwia operatorowi programu BIOFINGER/SW:
generowanie elektronicznej listy obecności wszystkich lub wybranych pracowników z wyborem na poszczególne miesiące
generowanie elektronicznej listy obecności pracowników z wyborem dowolnych grup użytkowników oraz podgrup użytkowników
generowanie elektronicznej listy obecności pracowników z pominięciem błędów dokonywanych przez użytkowników w procesie autoryzacji statusów RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne)
sporządzanie dowolnych wydruków oraz zapis danych do pliku w formacie XLS oraz CSV
Okresowa ewidencja obecności pracowników umożliwia również prezentację dodatkowych informacji dotyczących rejestracji i rozliczania czasu pracy wszystkich lub wybranych pracowników:
godzina rozpoczęcia czasu pracy
godzina zakończenia czasu pracy
planowane godziny pracy
zaliczony czas pracy
czas obecności
czas wyjść służbowych
czas wyjść prywatnych
wcześniejsze wyjścia
nadgodziny
godziny nadpracowane
godziny nocne
godziny świąteczne
godziny świąteczne według KP
czas pracy według harmonogramu
KONFIGURACJA SYSTEMU KD/RCP
Moduł Konfiguracja systemu KD/RCP jest podzielony na 8 następujących części:
1. Ustawienia główne lokalnej bazy danych MySQL
2. Terminale KD/RCP
3. Terminale KD/RCP - statusy RCP
4. Grupy użytkowników
5. Ikony terminali KD/RCP
6. Licencja programu BIOFINGER/SW
7. Personalizacja programu BIOFINGER/SW
8. Terminale komputery
1. Ustawienia główne lokalnej bazy danych MySQL
Zakładka Ustawienia główne lokalnej bazy danych MySQL służy do:
zmiany parametrów bazy danych MySQL (host, port, użytkownik oraz hasło)
testowania połączenia programu BIOFINGER/SW z bazą danych MySQL
zmiany wersji językowej programu BIOFINGER/SW (wersja polska, wersja angielska)
2. Terminale KD/RCP
Zakładka Terminale KD/RCP służy do konfiguracji czytników biometrycznych oraz zbliżeniowych działających w systemach kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy na odcisk palca, na geometrię twarzy/rozpoznanie twarzy, na rozpoznanie naczyń krwionośnych lub na karty zbliżeniowe RFID.
W celu prawidłowej konfiguracji nowego terminala KD/RCP operator programu BIOFINGER/SW powinien zdefiniować następujące dane:
nazwa terminala KD/RCP
numer terminala KD/RCP
hasło komunikacji z programem BIOFINGER/SW
stały adres IP terminala KD/RCP (standardowy adres IP: 192.168.1.1)
maskę komunikacji (standardowa maska: 255.255.255.0)
port komunikacji (standardowy port: 4370)
oraz
wybrać odpowiednią ikonę graficzną terminala KD/RCP
zaznaczyć lub odznaczyć opcję uwzględniania rejestrów RCP w module Rozliczanie czasu pracy (dot. tylko terminali KD)
dokonać rejestracji terminala KD/RCP poprzez Internet
3. Terminale KD/RCP - statusy RCP
Zakładka Terminale KD/RCP - statusy RCP służy do zaawansowanej konfiguracji oraz zmiany nazw statusów rejestracji czasu pracy obsługiwanych przez program BIOFINGER/SW.
Biometryczne oraz zbliżeniowe terminale RCP domyślnie obsługują do 6 statusów RCP:
rozpoczęcie czasu pracy (kod 0)
zakończenie czasu pracy (kod 1)
wyjście prywatne (kod 2)
powrót prywatny (kod 3)
wyjście służbowe (kod 4)
powrót służbowy (kod 5)
W zależności od konfiguracji elektronicznego systemu rejestracji czasu pracy, operator programu BIOFINGER/SW może zdefiniować inną ilość obsługiwanych statusów RCP:
2 statusy RCP (rozpoczęcie czasu pracy oraz zakończenie czasu pracy)
1 status RCP (rozpoczęcie czasu pracy lub zakończenie czasu pracy)
4. Grupy użytkowników
Zakładka Grupy użytkowników umożliwia operatorowi programu BIOFINGER/SW tworzenie dowolnej - małej lub rozbudowanej struktury organizacyjnej firmy z podziałem na grupy i podgrupy pracowników.
Zarejestrowanych użytkowników systemu kontroli dostępu i/lub rejestracji czasu pracy, operator programu BIOFINGER/SW powinien następnie przyporządkować do poszczególnych Grup użytkowników w module Administracja użytkownikami w części Lokalna baza danych.
5. Ikony terminali KD/RCP
Zakładka Ikony terminali KD/RCP umożliwia operatorowi programu BIOFINGER/SW dodanie dowolnej grafiki dla ikony terminala KD/RCP.
Program BIOFINGER/SW akceptuje pliki graficzne w formacie JPG, PNG lub BMP w rozdzielczości 72x50 pikseli oraz w kolorze 32bit.
6. Licencja programu BIOFINGER/SW
W zakładce Licencja programu BIOFINGER/SW znajdują się informacje dotyczące stanu aktualnej licencji programu BIOFINGER/SW:
numer seryjny programu
nazwa firmy (właściciel licencji)
rodzaj licencji programu
Rodzaje licencji programu BIOFINGER/SW:
30 dniowa wersja próbna typu Trial
Aktywacja programu BIOFINGER/SW do odpowiedniej wersji pełnej następuje poprzez wpisanie 6-znakowego kodu aktywacyjnego otrzymanego od firmy PTC SECURITY SYSTEMS.
wersja pełna do 100 użytkowników, licencja na 1 stanowisko komputerowe
wersja pełna do 250 użytkowników, licencja na 1 stanowisko komputerowe
wersja pełna do 500 użytkowników, licencja na 1 stanowisko komputerowe
wersja pełna do 1000 użytkowników, licencja na 1 stanowisko komputerowe
wersja pełna bez limitu użytkowników, licencja na 1 stanowisko komputerowe
7. Personalizacja programu BIOFINGER/SW
Zakładka Personalizacja programu BIOFINGER/SW służy do podstawowej personalizacji oraz konfiguracji pozostałych ustawień programu BIOFINGER/SW:
wybór koloru tła okien programu BIOFINGER/SW
wybór poszczególnych modułów programu prezentowanych w głównym oknie startowym programu BIOFINGER/SW
przywrócenie ustawień domyślnych
resetowanie ustawień wydruku (bardzo ważne w przypadku zmiany urządzenia drukującego)
Zakładka Terminale komputery służy do konfiguracji parametrów komputera kolejnego operatora programu BIOFINGER/SW, który został dodany do systemu jako terminal.
W polu Użytkownik należy wpisać nazwę użytkownika wykorzystywaną w systemie operacyjnym Microsoft Windows, natomiast w polu Login należy wpisać hasło logowania do systemu operacyjnego na wybranym komputerze - terminalu.
KONTROLA DOSTĘPU
[6] Kontrola dostępu [6.1] Konfiguracja terminali KD [6.1.1] Konfiguracja okresów dostępu [6.1.2] Konfiguracja grup dostępu [6.1.3] Konfiguracja kombinacji dostępu [6.2] Konfiguracja użytkowników [6.3] Konfiguracja grup użytkownikówWidok okna głównego modułu: Kontrola Dostępu
|
Przeznaczeniem modułu jest konfiguracja ustawień systemu KD dla wszystkich lub poszczególnych grup użytkowników. Okno modułu podzielone jest na 3 główne części:
konfiguracja terminali[6.1] Konfiguracja terminali KD Okno główne zakładki umożliwia dokonywanie zaawansowanych działań na wszystkich lub wybranych terminalach w celu optymalnej konfiguracji systemu KD poprzez konfigurację:
okresów dostępuDodatkowo istnieje możliwość ustawienia czasu otwarcia drzwi (zamka elektrycznego) oraz odczyt informacji o stanie drzwi poprzez połączenie się z terminalem. Konfiguracja ustawień KD może zostać skopiowania/pobrana (indywidualnie) do/z wybranych lub wszystkich terminali zdefiniowanych w systemie KD. [6.1.1] Konfiguracja okresów dostępu
Oprogramowanie umożliwia zdefiniowanie do 50 okresów dostępu. Konfiguracja poszczególnych okresów polega na określeniu dostępowego przedziału czasowego dla każdego dnia tygodnia. Można zablokować dostęp w danym dniu tygodnia poprzez podanie okresu: 23:59 – 00:00 i zaznaczenie okienka Zablokuj [V]. [6.1.2] Konfiguracja grup dostępu
Oprogramowanie umożliwia zdefiniowanie do 5 grup dostępu. Każda grupa może składać się z kombinacji maksymalnie trzech okresów. [6.1.3] Konfiguracja kombinacji dostępu
Oprogramowanie umożliwia zdefiniowanie 10 kombinacji dostępu. Każda kombinacja dostępowa może składać się z kombinacji maksymalnie 5 grup dostępu. Kombinacja kilku grup oznacza że autoryzacja musi się odbywać wspólnie przez osoby należące do tych grup. Przynajmniej jedna kombinacja grup (przynajmniej 1 grupy) powinna być określona aby był możliwy dostęp do chronionego pomieszczenia. [6.2] Konfiguracja użytkowników
Główne okno zakładki umożliwia zaawansowaną konfigurację wybranych lub wszystkich użytkowników. Konfiguracja dostępu poszczególnego użytkownika do odpowiedniego terminala, do którego jest on przypisany, odbywa się poprzez przypisanie okresów dostępu.
Jeżeli zaznaczymy Ustawienia Grupy to wybierane są okresy zdefiniowane dla tej grupy poprzez klawisz Ustal grupę, inaczej możemy wybrać okresy indywidualnie dla danego użytkownika.
[6.3] Konfiguracja grup użytkowników Główne okno zakładki umożliwia dowolne definiowanie grup użytkowników występujących w strukturze drzewiastej.
Poszczególne grupy oraz podgrupy można dowolnie konfigurować, poprzez ustawienie określonej grupy albo okresów indywidualnych powiązanych z odpowiednim terminalem.
ROZLICZENIE CZASU PRACY
Podstawowym przeznaczeniem modułu Rozliczanie czasu pracy jest sumowanie i rozliczanie rzeczywistego czasu pracy wszystkich lub wybranych pracowników na podstawie 2, 4 lub 6 statusów RCP (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne), które są wybierane i autoryzowane przez użytkowników systemu rejestracji czasu pracy na odcisk palca, na geometrię twarzy/rozpoznanie twarzy, na rozpoznanie naczyń krwionośnych lub na karty zbliżeniowe RFID.
Przykładowe indywidualne oraz zbiorowe raporty pracowników wygenerowane z modułu Rozliczanie czasu pracy zostały zamieszczone w dziale PRZYKŁADOWE RAPORTY.
Wybrane funkcjonalności modułu RCP związane z sumowaniem oraz rozliczaniem czasu pracy pracowników:
1. Widok okna głównego modułu RCP
1.1. Ustawienia ogólne RCP
1.2. Zarządzanie użytkownikami systemu RCP:
1.2.1. Rodzaje pracy | Harmonogramy pracy
1.2.2. Wypełnianie siatki godzin
1.2.3. Absencje pracowników
1.2.4. Zdarzenia (rejestry RCP)
2. Generowanie szczegółowych raportów:
2.1. Raporty indywidualne
2.2. Raporty zbiorowe
2.3. Akceptacja nadgodzin i wcześniejszych wejść
2.4. Wydruk raportów
Widok okna głównego modułu Rozliczanie czasu pracy
|
Główne okno modułu Rozliczanie czasu pracy umożliwia operatorowi programu BIOFINGER/SW dokonywanie zaawansowanych konfiguracji algorytmu RCP oraz działań na wszystkich lub wybranych użytkownikach systemu rejestracji czasu pracy i/lub kontroli dostępu w celu wygenerowania szczegółowych indywidualnych lub zbiorowych raportów z możliwością wydruku lub eksportu danych do pliku zewnętrznego.
Widok okna Ustawienia RCP
|
Konfiguracja dostępnych parametrów RCP i ustalenie przez operatora programu BIOFINGER/SW zasad sumowania oraz rozliczania rzeczywistego czasu pracy obowiązującego dla wybranego pracownika z możliwością przypisania dla wszystkich pracowników lub grup użytkowników oraz podgrup użytkowników.
maksymalny czas pracy w ciągu doby (w godzinach)
maksymalna długość przerwy w ciągu doby (w minutach)
czas na dojście/odejście do stanowiska (w minutach)
wyjście służbowe bez rejestracji powrotu (czas pracy zostanie zakończony wg harmonogramu pracy)
brak rejestracji zakończenia czasu pracy (czas pracy zostanie zakończony wg harmonogramu pracy)
godziny świąteczne
godziny nocne
limit dobowy czasu pracy dla pracy nienormowanej
akceptacja wcześniejszych wejść (czas pracy zostanie rozliczany w momencie przekroczenia zadanej wartości)
akceptacja nadgodzin (nadgodziny zostaną uwzględnione - rozliczane w momencie przekroczenia zadanej wartości)
Widok okna Kalendarz
|
Kalendarz umożliwia operatorowi programu BIOFINGER/SW dowolne przypisanie oraz modyfikację dni świątecznych oraz dni ustawowo wolnych od pracy, które zostaną w kolorze czerwonym uwzględnione w szczegółowych raportach indywidualnych.
Zarządzanie użytkownikami systemu RCP:
Rodzaje pracy | Harmonogramy pracy
W zależności od różnych potrzeb i oczekiwań w zakresie rozliczania rzeczywistego czasu pracy, operator programu BIOFINGER/SW może definiować podstawowe lub rozbudowane harmonogramy pracy z możliwością przypisania dla wszystkich pracowników lub grup użytkowników, według których generowane są szczegółowe raporty indywidualne lub raporty zbiorowe.
Widok okna Harmonogram pracy
|
Różne możliwości wyboru oraz definiowania podstawowego, rozbudowanego lub indywidualnego planu pracy - harmonogramu pracy, według następujących kryteriów:
zapisanego szablonu harmonogramu:
Ułatwia i znacznie skraca czas potrzebny na wypełnienie siatki godzin. Umożliwia automatyczne wypełnienie całego miesiąca, poszczególnych tygodni oraz dni w bieżącym miesiącu według zapisanego szablonu zmiany.
modyfikowanie, dodawanie, usuwanie szablonówAbsencje pracowników
Możliwość definiowania dowolnej nieobecności (absencji) pracownika w odpowiednim przedziale czasowym. Absencje są wyszczególnione w generowanych raportach indywidualnych oraz elektronicznych listach obecności. Program zawiera słownik absencji, który może być rozbudowywany i modyfikowany przez użytkownika w zależności od oczekiwań.
Zdarzenia (rejestry RCP)
Możliwość dowolnego przeglądania, modyfikacji (tylko Administrator), dodawania oraz usuwania wszystkich zdarzeń (rejestrów), tj. rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne, występujących w systemie Rejestracji Czasu Pracy na: ODCISK PALCA, GEOMETRIĘ TWARZY, karty zbliżeniowe RFID lub hasła PIN.
Generowanie szczegółowych raportów:
Raporty indywidualne
Wygenerowany ´Raport indywidualny´ dla wybranego użytkownika można dodatkowo wydrukować lub zapisać do pliku zewnętrznego w formacie XLS lub CSV.
Raport indywidualny zakończony jest zbiorczym podsumowaniem za wybrany okres. Poszczególne kolumny z danymi, generowane przez raport indywidualny:
Wiersze raportu zawierające błędy rejestracji zdarzeń zaznaczane są na czerwono natomiast obecność pracy powyżej 24 godzin zaznaczana jest kolorem zielonym.
Raporty zbiorowe
Wygenerowany ´Raport zbiorowy´ dla wybranych użytkowników można dodatkowo wydrukować lub zapisać do pliku zewnętrznego w formacie XLS, CSV.
Raport zbiorowy zawiera zbiorcze podsumowanie za wybrany okres.
|
Poszczególne, generowane przez raport zbiorowy, kolumny z danymi:
Akceptacja nadgodzin i wcześniejszych wejść
Ten arkusz bazuje na raporcie indywidualnym i ustawieniach RCP.
|
Składa się on z następujących kolumn:
Każdy dzień w arkuszu akceptacji wcześniejszych wejść i nadgodzin można opatrzyć dowolnym komentarzem.
Wydruk raportów
Funkcja ta umożliwia automatyczne drukowanie wielu raportów indywidualnych dla osób, które widnieją na raporcie zbiorowym. Program umożliwia wybór, które kolumny z raportu indywidualnego maja być uwzględnione przy wydruku, można wydrukować wszystkie osoby za jednym razem lub po kolei je akceptując z ewentualną opcją anulowania operacji drukowania.
ARCHIWIZACJA - ODTWORZENIE SYSTEMU KD/RCP
Widok okna głównego modułu: Archiwizacja systemu
|
Okno modułu podzielone jest na 4 główne części: [8.1] Archiwizacja / Odtworzenie systemu Przeznaczeniem modułu jest wykonanie całkowitej archiwizacji/odtworzenia systemu Kontroli Dostępu i/lub Rejestracji Czasu Pracy na: ODCISK PALCA, GEOMETRIĘ TWARZY, karty zbliżeniowe RFID lub hasła PIN do/z pliku zewnętrznego SQL. [8.2] Eksport / Import danych Przeznaczeniem modułu jest wykonanie eksportu/importu wszystkich danych dotyczących użytkowników (Pracowników) lub terminali do/z pliku zewnętrznego TXT, CSV. [8.3] Eksport / Import rejestrów Przeznaczeniem modułu jest możliwość wykonania eksportu rejestrów (rozpoczęcie-zakończenie czasu pracy, wyjście-powrót służbowy, wyjście-powrót prywatny lub inne) wszystkich lub wybranych użytkowników (Pracowników) według dowolnych kryteriów do pliku zewnętrznego TXT. Moduł ´Import rejestrów´ służy również do kopiowania do lokalnej bazy danych rejestrów z terminali wyposażonych w port USB. Eksport może być realizowany za pomocą zdefiniowanych wcześniej szablonów lub dowolnych ustawień kolumn i nazw statusów. Można wybrać różne typy kodowania znaków. Moduł umożliwia również dedykowany eksport danych do zewnętrznych programów kadrowo-płacowych:
SYMFONIA firmy SAGEFirma PTC SECURITY SYSTEMS jest w stanie nieodpłatnie zintegrować moduł ´Eksport danych´ z popularnymi programami kadrowo-płacowymi umożliwiając współpracę programów. W tym celu Klienci powinni dostarczyć do PTC dokładną specyfikację pliku zewnętrznego. [8.4] Import zdjęć z fotorejestratora Przeznaczeniem modułu jest zarządzanie zdjęciami pobranymi z portu USB terminala. Możemy wyróżnić 3 podstawowe funkcje:
import zdjęć z wybranego przez użytkownika kataloguWidok okna głównego modułu: Archiwizacja systemu
|
Przykładowe raporty indywidualne, zbiorowe oraz listy obecności pracowników
Przykładowe raporty indywidualne, zbiorowe oraz listy obecności pracowników wygenerowano z programu BIOFINGER/SW z następujących modułów: Ewidencja Obecności Pracowników, Rozliczanie czasu pracy oraz Przeglądanie zdarzeń.
Ważne!
Algorytm obliczania i prezentowania danych oraz sposób rozliczania czasu pracy pracowników jest ściśle powiązany z indywidualną dla każdej firmy konfiguracją ustawień w module Rozliczanie czasu pracy.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z różnymi możliwościami konfiguracji systemu rejestracji i rozliczania czasu pracy, zamieszczonymi na stronie Szybkie wsparcie dla operatorów oprogramowania BIOFINGER/SW w zakładce INDYWIDUALNY CZAS PRACY.
Przykładowe listy obecności wygenerowane z modułu Ewidencja Obecności Pracowników:
Lista obecności wszystkich pracowników za styczeń 2014 roku z uwzględnionym czasem pracy wg harmonogramu w poszczególnym dniu.
Lista obecności wszystkich pracowników za cały 2013 rok (styczeń-grudzień) z uwzględnioną godziną rozpoczęcia czasu pracy w poszczególnym dniu.
Przykładowe raporty indywidualne wygenerowane z modułu Rozliczanie czasu pracy:
Szczegółowy raport indywidualny dla jednego pracownika za styczeń 2014 roku.
Szczegółowy raport indywidualny dla jednego pracownika za cały 2013 rok (styczeń-grudzień).
Przykładowe raporty zbiorowe wygenerowane z modułu Rozliczanie czasu pracy:
Szczegółowy raport zbiorowy dla wszystkich pracowników za styczeń 2014 roku.
Szczegółowy raport zbiorowy dla wszystkich pracowników za cały 2013 rok (styczeń-grudzień).
Przykładowe zestawienia zdarzeń KD/RCP wygenerowane z modułu Przeglądanie zdarzeń:
Ogólne zestawienie wszystkich zdarzeń KD/RCP dla wszystkich użytkowników za styczeń 2013 roku.
Ogólne zestawienie wszystkich zdarzeń (super-logi) dla użytkowników administracyjnych za cały 2013 rok (styczeń-grudzień).
Cennik oprogramowania BIOFINGER/SW, BIOFINGER/SVR oraz oferowanych usług.
Nowy cennik obowiązuje od dnia 19.09.2017 roku.
Program BIOFINGER/SW
wersja do 100 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na 1 stanowisko komputerowe: 750,00 zł netto + 23% VAT
wersja do 250 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na 1 stanowisko komputerowe: 1000,00 zł netto + 23% VAT
wersja do 500 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na 1 stanowisko komputerowe: 1500,00 zł netto + 23% VAT
wersja do 1000 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na 1 stanowisko komputerowe: 2000,00 zł netto + 23% VAT
wersja bez limitu użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na 1 stanowisko komputerowe: 3000,00 zł netto + 23% VAT
Koszt licencji na kolejne stanowisko komputerowe wynosi 50% wartości licencji głównej:
wersja do 100 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na kolejne stanowisko komputerowe: 375,00 zł netto + 23% VAT
wersja do 250 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na kolejne stanowisko komputerowe: 500,00 zł netto + 23% VAT
wersja do 500 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na kolejne stanowisko komputerowe: 750,00 zł netto + 23% VAT
wersja do 1000 użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na kolejne stanowisko komputerowe: 1000,00 zł netto + 23% VAT
wersja bez limitu użytkowników w lokalnej bazie danych, licencja na kolejne stanowisko komputerowe: 1500,00 zł netto + 23% VAT
Koszt zwiększenia liczby użytkowników w programie BIOFINGER/SW stanowi różnicę pomiędzy wersją oprogramowania z większą a mniejszą liczbą użytkowników.
Przykład: koszt zwiększenia liczby użytkowników w lokalnej bazie danych programu BIOFINGER/SW ze 100 do 250 wynosi 250,00 zł netto + 23% VAT.
Program BIOFINGER/SVR
Licencja na 1 stanowisko serwerowe: 750,00 zł netto + 23% VAT
Aktualizacje BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR
Koszt aktualizacji oprogramowania BIOFINGER/SW oraz BIOFINGER/SVR do najnowszej wersji wynosi 75% wartości licencji głównej.
Pozostałe usługi
dodatkowe lokalne lub zdalne szkolenie: 150 zł netto + 23% VAT za każdą rozpoczętą godzinę pracy
lokalne lub zdalne wsparcie techniczne, analiza problemów : 150 zł netto + 23% VAT za każdą rozpoczętą godzinę pracy
dodanie numeru seryjnego do serwera autoryzacyjnego BIOFINGER i rejestracja nowego czytnika biometryczno-zbliżeniowego do celów KD/RCP zakupionego poza firmą PTC SECURITY SYSTEMS: 250 zł netto + 23% VAT