Wyklikiwanie reklam Google Ads przez konkurencję


Czy wiesz, że samodzielnie możesz zablokować nieuczciwą konkurencję, która wyklikiwuje Twoje płatne reklamy w Google Ads?

Przestań w końcu płacić za nieuczciwe kliknięcia, które w dużej mierze generuje Twoja nieuczciwa konkurencja. Algorytm Google Ads nie zwraca pieniędzy za poprawne, ale nieuczciwe kliknięcia w Twoje reklamy! Nikomu w Google Ads nie zależy na szczegółowym analizowaniu nieuczciwych kliknięć.

Wyklikiwanie reklam Google Ads przez konkurencję. Jak temu szybko zapobiegać?

W przeszłości również i nasza firma doświadczała wielokrotnych kliknięć generowanych przez nieuczciwą konkurencję w nasze płatne reklamy Google Ads.
Po miesiącu czasu, przeprowadzonych analizach i wykluczeniu wybranych adresów IP sami odnotowaliśmy duże oszczędności z faktu, iż nasza konkurencja przestała widzieć i klikać w nasze płatne reklamy w Google AdWords.

Obecnie, każdego dnia przeprowadzamy szybką analizę nowych danych i wykluczamy wybrane nowe adresy IP w narzędziu Google Ads Manager. Przez to nasza płatna kampania reklamowa w Google trwa znacznie dłużej i budżet na reklamę nie wyczerpuje się tak szybko.

W przypadku płatnych kampanii reklamowych Google Ads prowadzonych przez naszą firmę, to koszt CPC (kliknięcia na daną frazę) wynosi średnio od 7 do 15 zł za jedno kliknięcie. Okazało się, że w przeszłości na nieuczciwych kliknięciach w skali miesiąca czasami traciliśmy ok 30-40% naszego budżetu w Google Ads! Można zatem sobie wyobrazić jak duże mogą to być straty dla każdego przedsiębiorcy.

Jako, że w naszej firmie stanowimy zespół doświadczonych inżynierów i programistów, to…

Jeżeli każdego dnia poświęcisz 5-10 minut na analizę, to na podstawie dostarczonych danych przez system monitorowania nieuczciwych kliknięć, będziesz mógł samodzielnie wybrać wielokrotnie powtarzające się adresy IPv4 oraz IPv6 i w ustawieniach Google Ads dodać jeden adres lub pulę adresów IP do zablokowanych, tak aby Twoje reklamy Google Ads nie pokazywały się już na liście wyników wyszukiwania Google u właściciela zablokowanego adresu IP.

Jak działa system monitorowania nieuczciwych kliknięć?

W kodzie HTML Twojej pojedynczej strony internetowej do której prowadzi Twoja reklama w Google Ads dodajesz dostarczony przez nas krótki kod w celu aktywacji naszego Java skryptu do monitorowania ruchu. Kod wywołania skryptu należy dodać w sekcji body pojedynczej strony lub na samej górze kodu HTML.
Jeżeli chcesz monitorować kliknięcia Twojej innej pojedynczej strony do której prowadzi Twoja inna reklama Google Ads, to otrzymasz od nas kolejny kod do aktywacji Java skryptu.
Zasada jest prosta: jedna reklama Google Ads/jedna strona = jeden dedykowany Java skrypt do monitorowania adresów IP.

Otrzymasz od nas dedykowany link do naszego rozwiązania informatycznego, który uruchamiasz w dowolnej przeglądarce.
Nasz system informatyczny działa 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

Będziesz mógł analizować następujące dane:

  • Data, Czas

  • Kraj, Miasto

  • Adres IP, Nazwa hosta

  • Źródło odwiedzin: Google Ads lub organiczne wyniki wyszukiwania

  • Urządzenie: komputer lub urządzenie mobilne [PC/Mobile]

  • Referrer: czyli skąd lub w jaki sposób odwiedzający trafił na Twoją pojedynczą stronę którą monitorujesz

  • AdWords data : gclid=***, czyli tzw. identyfikator sesji

Poniżej prezentujemy przykładowy widok karty monitorowania jednej płatnej reklamy w Google Ads.
Niektóre prezentowane dane specjalnie zostały pomniejszone i zamazane.

Reklama w Google Ads. Nieuczciwe kliknięcia konkurencji

Co dalej zrobić z wybranymi i podejrzanymi adresami IP?

Jeżeli w widoku karty monitorowania Twojej pojedynczej strony znajdziesz jeden lub kilka adresów IP, które ‘klikają’ w Twoją płatną reklamę Google Ads np. 3-4 razy, co 5-15 minut i nie masz z tego kliknięcia żadnych korzyści biznesowych, to niezwłocznie logujesz się do Google Ads Manager i na poziomie kampanii reklamowej w [ Ustawieniach ], w sekcji [ Wykluczenia adresów IP ] dodajesz wybrane przez Ciebie adresy IP.
Aby wskazać zbiór adresów, zastąp trzy ostatnie cyfry gwiazdką (*)
Przykłady:
• 123.4.5.67
• 123.4.5.*
• 123.4.0.0/16
• 2620:0:1003:1011:fa1e:dfff:fee6:2711
• 2620:0:1003:1011:fa1e:dfff:0:0/96

Wybrane i zablokowane przez Ciebie adresy IP, na poziomie wybranej kampanii reklamowej w Google Ads Manager, już nigdy nie wyświetlą Twojej reklamy w wynikach wyszukiwania Google.
Pamiętaj, że decyzję o zablokowaniu w Google Ads Manager podejrzanego adresu IP przeprowadzasz na własną odpowiedzialność.

Porada!
Nasza firma prowadzi również płatnie kampanie reklamowe w Google Ads.
Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że my blokujemy potencjalnie niechciane adresy IP, jeżeli:

  • kilka dni temu, w jednym dniu, wystąpiły 2-3 kliknięcia, powtarzające się co 5-15 minut

  • 2-3 dni później, widzimy te same kliknięcia, które powtarzają się 3-4 razy co 5-15 minut

  • nasza firma nie odnotowuje żadnego zapytania ofertowego w danym dniu

Ile kosztuje system monitorowania nieuczciwych kliknięć?

Opłaty za dostępy do systemu monitorowania kliknięć Google Ads pobieramy z góry za każdy kolejny miesiąc.

  • Monitorowanie jednej strony: 40 zł netto / miesiąc

  • Monitorowanie dwóch stron: 75 zł netto / miesiąc

  • Monitorowanie trzech stron: 110 zł netto / miesiąc

  • Monitorowanie większej ilości stron: wycena indywidualna

W ramach dodatkowej usługi, możemy za Ciebie monitorować wszystkie kliknięcia w Twoje reklamy i dostarczać Tobie na maila zestawienie potencjalnie niechcianych adresów IP, które możesz zablokować w Twoim narzędziu Google Ads Manager.

Jak rozpocząć z nami współpracę?

Forma współpracy jest bardzo otwarta i w zasadzie nie podlega żadnym ramom czasowym. Współpracę z nowym Klientem rozpoczynamy w dowolnym momencie, po ustaleniu planów dostępowych i otrzymaniu wpłaty za miesiąc z góry. Nasz Klient w dowolnym momencie może wstrzymać lub zakończyć współpracę. W przypadku wstrzymania lub zakończenia współpracy przed zakończeniem okresu rozliczeniowego, to opłata nie podlega zwrotowi.

Wystarczy napisać do nas maila na adres email biuro@biofinger.pl lub przy pomocy formularza kontaktowego i podać ilość posiadanych płatnych reklam Google Ads, linki do Twoich stron do których prowadzą płatne reklamy, oraz NIP firmy.
Jeżeli opłacisz pierwszy miesiąc oraz zamieścisz dostarczony kod Java skryptu na Twojej pojedynczej stronie, to system monitorowania kliknięć dla wskazanej strony jesteśmy w stanie uruchomić oraz dostarczyć maksymalnie do 2 dni roboczych.

Gwarantujemy Tobie, że umiejętna analiza dostarczonych przez nas danych i wykluczenie nieuczciwych adresów IP bardzo szybko przełoży się na ochronę Twojego budżetu oraz dłuższe wyświetlanie Twojej płatnej reklamy w Google Ads.

Zapraszamy Państwa serdecznie do nawiązania współpracy z naszą firmą!

 
 

Podziel się proszę informacją o tej stronie! Dziękujemy :-)